Bloggintresserade

Bloggtoppen

http://www.bloggtoppen.se/index.php?do=activate&u=66182&key=38hn5w

onsdag 17 februari 2010

Livet/Döden?

Efter att ha surfat runt på nätet kom jag in på en blogg som en cancersjuk tjej har. Läste, grät, läste & grät ännu mer. För det är som hon skriver, att alla väntar på döden, vilken nr-lapp har du fått?
Jag blir rädd. Kanske inte för att dö utan mest för att inte hinna leva. Jag har det ju så bra. Min familj är frisk, jag har ett jobb, jag är lycklig, jag har världens finaste vänner,jag har folk som älskar mig! Jag tycker även att jag gör det jag vill. Reser runt jorden (nåja, Spanien,Egypten, Grekland, finland, Danmark & Thailand) umgås med roliga männisor och ser mina barn växa upp.
Undra hur jag skulle reagera om jag fick ett sjukbesked? Jag skulle få panik tror jag. Vara med mina barn hela dagarna, sova hela familjen i samma säng, säga upp mig från jobbet, ta barnen ur skolan & bara resa runt och njuta av det som livet har att ge mig. Äsch, dumt att sitta här och spekulera...kommer aldrig kunna föreställa mig känslan.
För alla dom som är drabbade kan jag inte göra mer än att betala in pengar till cancerfonden. Och tänk om ALLA gjorde det, skulle vi kunna bota all skitcancer då?

Kärlek!
Jessica

Inga kommentarer: