Bloggintresserade

Bloggtoppen

http://www.bloggtoppen.se/index.php?do=activate&u=66182&key=38hn5w

måndag 24 november 2008

En gubbe hit och en gubbe dit!

Idag har jag gjort snögubbar till förbannelse....Medans alla barnen rullade lagom stora bollar tog jag deras åkmadrasser och kastade mig ner för backen! Så jäkla härligt.Haha!
Vädret var perfekt, snö och vindstilla. Tänk om det skulle vara så här fram till jul? Men nä, det ska tydligen bli 7 plus grader på fredag. Jäkla klimat, jag som har energilampor, kör så lite bil jag kan och pantar mina burkar så duktigt, kan inte jag iallafall få ha en vit jul?

Imorgon ska Nelly ha med sig en kompis hem från skolan.Jag tycker sånt är så mysigt, jag älskar att höra barnen leka! Men jag får ångest/panik när jag vet att det kommer en förälder och hämtar sen också. Måste jag städa, kasta pappersinsamling, panta burkar?? Tänk om mamma eller pappan tycker att det är smutsig eller rörigt här.
- Nelly kan väl komma hem till oss istället nästa gång, vi tycker att det var lite skitigt hemma hos er?
Jag tror, nej jag vet, att ingen skulle säga nåt sånt...Men tänk vilken mardröm!!
Då ska vi bjuda Nelly och hennes kompis Saga på spagetti (skabetti) och köttfärssås med ketchup (ketlupp). Så smaskigt att slurpa i sig!
Trevlig vecka!
// Jessica

Inga kommentarer: