Bloggintresserade

Bloggtoppen

http://www.bloggtoppen.se/index.php?do=activate&u=66182&key=38hn5w

lördag 22 november 2008

En helt vanlig lördag!

Idag kom den första snön, så otroligt härligt och vackert!

Liam väckte mig klockan 6 imorse med att gallskrika. Han hade tydligen sett massa andar i sitt rum. Hmm låter som ett härligt uppvaknande. Han lät mig somna om till kl 8, sen gapskrek han om frukost. Att bli väckt så förstör hela min jävla dag. Blev en riktig bitterf...a direkt som bara svor och var sur. Inte ens kaffet gjorde mig glad!!
När jag skulle skicka ut ungarna i snön så fanns det inga vantar hemma, nä dom hade deras pappa glömt på dagis såklart,hur mycket kan jag begära, han kom ju ihåg övergragsbyxorna.....
Det var bara att hoppa in i bilen vid 9.30 och åka och köpa nya jävla vantar!! Inte hade plogbilen hunnit upp inte så det gick inte fortare är 40 km/h.Åhhhhh vad störigt

Äntligen ut och ett jävla tjat om pulkabacken. Iskallt och hungrigt var det. Ville bara hem!!!
Då sitter min bakisman framför tv:n och har inte gjort ett jävla skit hemma. Inte tvättat, inte SATT IGÅNG diskmaskinen (hur jobbigt är det??),utan sitter bara och planerar hur han kan komma till bolaget snabbast möjligast... Alkis?? Tror det!

Jag har funderat på att också börja med att köra det totalt EGOISTISKA sättet. Vet bara inte hur man gör? Hur börjar man?? Kanske nån kan ge mig ett tips?!!! Det verkar så skönt att bara kunna sitta och slappa framför tv:n och sen blir allt bara gjort, typ tvätten, disken, räkningarna betalas, barnen hämtas på dagis, kör till simskola mm, och suckar högt och tydligt om man MÅSTE hämta sina egna barn på dagis var 3:e fredag... Åhh det låter verkilgen härligt, att få vara en diva!
Undra om jag ska lägga det nyårslöftet??
Nu ska bitterf...an gå och städa barnens rum, dammsuga 100 kvm, hänga tvätt, skura golv och byta lakan, medans bitterf...ans man är ute på en promenad.....UTAN BARNEN!!!

Inga kommentarer: